Definitioner
Köpare är den person som fysiskt köper en vara av BestChip.se
Säljare är Sørlandets bil og import as, c/o Bestchip, Postboks 28, 4684 BRENNÅSEN, Norge.
100 % nöjd inom 14 dagar från beställningen.
Bestchip.se vill bara ha dig som kund om du är mycket nöjd med oss. Vi ger dig därför 14 dagar att testa både våra produkter och oss som leverantör.
Du behöver inte ange en anledning för att returnera till oss! Varorna måste naturligtvis levereras i 100 % oskadat skick, vilket även gäller repor, etc.
Ved all feilförsendelse, om det er kunden som har bestält feil, eller om det er Bestchip som har skickad fell. Så måste skickad vara i från oss først returneres före vi kan skicka riktig vare til kunden.
Returprocedur till Bestchip.se
Används vid "100 % nöjd-garanti inom 2 veckor" eller vid ev. fel på en produkt.
Du ska då:
1. Returnera varan till: Sørlandets bil og import as, c/o Bestchip, Postboks 28, 4684 BRENNÅSEN, Norge, inom 14 dagar efter mottagandet. Bruk proforma faktura pga försendelse över lande grensan!
2. Du MÅSTE komma ihåg att uppge både ordernumret från oss och det namn som beställningen gjordes i (ordernumret finns i bekräftelsen du fick via e-post vid beställningen och på försändelsen vid mottagandet).
3. Använd spårningsnumret på försändelsen så att det aldrig uppstår något tvivel om att vi har mottagit den! (Försvunna varor i posten vid retur är kundens ansvar!)
4. Varan ska returneras i oskadat originalskick, både kabelset, testlampa och trimmodul.
5. Var tydlig i din kommunikation: anledningen till returen, beskriv detta – OCH BIFOGA I RETURFÖRSÄNDELSEN – så att vi kan göra rätt direkt. Det är inte alltid samma person inom företaget som du har kundkontakt med som också hämtar och returnerar post. Gäller det retur, så uppge:
A: Det kontonummer du vill ha beloppet utbetalt till.
B: Iban nr ( kontakta banken )
C: Bic kode ( kontakta banken. )
6. Är varan skadad/repad eller liknande så att den inte kan säljas till en ny kund som en ny produkt dras vanligt försäljningspris av. För ytterligare saknande delar dras ett belopp motsvarande kostnaden för Bestchip av.
BestChip återbetalar omedelbart dina utlägg vid mottagandet.
Om du returnerar senare än 14 dagar utan förhandsgodkännande förbehåller vi oss rätten att innehålla delar av inbetalningen.
Om dessa punkter inte har följts räknas returen inte som korrekt och ingen återbetalning sker!
Tillverkningsinformation
På BestChip.se upplyser vi om alla varors främsta egenskaper. Frågor utöver detta kan ställas via e-post till kundesenter@bestchip.se
Vi strävar efter att ge våra kunder så korrekt information som möjligt. Vi understryker dock att skriv- och tryckfel kan förekomma, vilket kan innebära att vi inte kan leverera enligt den information som ges på våra webbsidor.
Priser
Alla priser kan justeras. Det er normalt det priset som er oppgiven i bestillings ögonblikket som er gjeldane. Dog taes det forbehold skulle det være feil listan slik at det er opplagt at prisene er feil. Alle oppgitte priser er inklusive 25 % moms.
Beställning
Ett avtal mellan köpare och säljare är bindande först när BestChip.se har mottagit en formell beställning och varan är betald i sin helhet av köparen. Vi förbehåller oss rätten att annullera din order om produkten är slutsåld eller inte kan levereras enligt din önskan. Vid slutförsäljning meddelar vi dig.
Betalkort
Vi accepterar följande betalkort: Visa och MasterCard. Frakt, betalnings- och expeditionskostnader tillkommer.
Den kontoinformation du uppger vid köp av en vara kan inte läsas av BestChip.se eller andra. Den sänds direkt till BBS (Bankenes BetalingsSentral) i krypterat skick och kan endast läsas av BBS.
Risk vid försändelse
Först när varan är i köparens besittning övertar köparen ansvaret för den. Vid retur bär kunden ansvaret fram tills den har hämtats av Sörlandets Bil och import as på posten (se ovan – Returprocedur).
Ej uthämtad och/eller annullerad leverans
Vid ej uthämtad eller avvisad leverans efter att den redan har skickats från oss tillkommer en avgift motsvarande våra utgifter för att skicka och returnera varan. Denna avgift varierar beroende på adress och land. För information handlar det om cirka 300 NOK enkel resa till/från Sverige från och med 01.07.2022.
Reklamation
Köparen har enligt köplagen 2 års garanti från fakturadatum på fabrikationsfel, materialfel och brister. Reklamationsrätten täcker inte fel eller skador som uppstår på grund av repor, slitage, felanvändning eller ingrepp utöver de justeringar som är specificerade i bruksanvisningen. Fakturan skall framläggas som kvittering vid bruk av reklamationsrätten. Om fel eller brister konstateras måste köparen inom rimlig tid meddela BestChip.se om detta.
Undersökning av varan
Efter att du har mottagit varan bör du, så snart som möjligt, undersöka om den överensstämmer med beställningen, om den har blivit skadad under transporten, eller om den har fel eller brister.
Ansvarsbefrielse
BestChip ansvarar inte för varor eller produkter som kunden har tillgång till via länkar på BestChips hemsidor, eftersom det ligger utanför BestChips kontroll.
BestChip är inte ersättningsskyldig för förlust som följd av förseningar som ligger utanför BestChips kontroll.
Bestchip ger endast garantier för varor som säljs direkt av BestChip, inte för skador på andra saker eller följdskador som uppstår p.g.a. användning av våra produkter etc.
Vi vill också upplysa om att ändring av hk/Nm och avgasutsläpp är avgiftspliktigt för ägare/brukare av bilen. Bestchip.se frånskriver sig allt ansvar för extra kostnader som bilägare/brukare kan ådra sig på grund av användning av vår utrustning.
Förbehåll för ändringar
Bestchip förbehåller sig rätten att ändra villkor och priser som gäller för dessa sidor.